فرصت طلایی ورود به بازار تجهیزات پزشکی هند

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سال های اخیر بازار تجهیزات پزشکی هند رشد زیادی داشته که حاصل دو عامل اصلی رشد جمعیت و رشد اقتصادی هند بوده است. به همین دلیل سرمایه گذاری های عظیمی در بخش بهداشت و سلامت این کشور از سوی دولت و بخش خصوصی در حال انجام است.

احداث بیمارستان ها و کلینیک های جدید نیازمند تجهیزات جدید است که با توجه به سرعت بالای ایجاد این مراکز، این کشور نمی تواند نیاز تجهیز این مراکز را به تنهایی تامین کند. حدود ۸۰۰ تولیدکننده بومی، بازیگران اصلی بازار تجهیزات پزشکی در هند هستند که تنها توان تامین ۴۰% نیاز کشور را دارند و ۶۰% نیاز باقی مانده از طریق واردات تامین می شود.

هند دارای بزرگترین بازار تجهیزات پزشکی در آسیاست که حجم واردات آن در این حوزه در سال ۲۰۲۲ حدود۱۱ میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود حجم این بازار تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار برسد. اگر این رقم محقق شود، هندوستان در زمره ی ۱۰ بازار بزرگ تجهیزات پزشکی دنیا قرار می گیرد. در حال حاضر این کشور رشد ۱۶درصدی را در هرسال تجربه می کند که ۴برابر متوسط رشد جهانی در این حوزه است و عدد قابل تاملی است. تمام این موارد از جذابیت های حضور شرکت های خارجی در این بازار است. شرکت های تولیدکننده ی تجهیزات پزشکی در ایران نیز با توجه به ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی که در این حوزه دارند، باید نگاه ویژه ای به بازار این کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری داشته باشند.

امروز عمده واردات هند در حوزه ی تجهیزات پزشکی شامل موارد زیر است:

اعضای مصنوعی بدن – پروتزها – یونیت و تجهیزات دندان پزشکی – رادیولوژی – دستگاه های MRI – سی تی اسکن – سونوگرافی – تجهیزات اتاق عمل – نویگیشن ها – دستگاه های احیا و …

همچنین می توان موارد زیر را به عنوان مشوق های اصلی ورود به بازار تجهیزات پزشکی هند معرفی کرد:

افزایش آگاهی مردم هند و توجه به سطح سلامت،

افزایش بیماری های مزمن در هند،

افزایش پوشش بیمه ای،

افزایش مهاجرت پزشکی،

افزایش جمعیت سالخورده،

افزایش درآمد مردم

و …

بیشترین سهم بازار تجهیزات پزشکی هند هم اکنون تحت واردات از آمریکا، سنگاپور و فرانسه است. شرکت های مختلف با صادرات و یا حضور در شهرک های صنعتی هند در ایالات هاریانا، دهلی، گجورات، تامیلنادو و کارناتاکا در حال استفاده از این ظرفیت عظیم و ارزآوری برای کشورهای خود هستند. با توجه به این موارد شرکت های ایرانی نیز می توانند با پشتیبانی دفتر هند کریدور فناوری تا بازار و ورود به این اقتصاد بزرگ، مراتب پیشرفت خود را فراهم کنند. دفتر هندوستان ، یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که در مسیر توسعه صادرات به هندوستان برای شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند. این دفتر با همکاری یک شریک قدرتمند هندی که ۲۴سال سابقه‏ ی فعالیت رسمی داشته و یکی از ۵۰ حقوق ‏دان برتر در هند است، ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای و کسب و کاری به شرکت‌های دانش بنیان، تلاش می‌کند تا محصولات این شرکت‌ها به بازار بسیار بزرگ و رو به رشد هندوستان راه یابد.

منبع خبر:

https://tmsc.ir/news/71017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.