بازار تجهیزات پزشکی هند

بازار تجهیزات پزشکی هند، دارای سریع ترین رشد بین بازارهای نوظهور

هند با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین و مستعدترین کشورها برای سرمایه گذاری و صادرات است. این کشور دارای بزرگ ترین بازار خرده فروشی در جهان و حائز رتبه سوم در تولید ناخالص ملی GDP است. شیب تند رشد شاخص GDP در هند طی سالهای اخیر، توجه بسیاری از سرمایه گذاران در جهان را به خود جلب کرده است. رقم واردات ۵۷۰ میلیاردی برای هندوستان، نشان می دهد این سرمایه گذاران محل مناسبی برا برای توسعه بازار خود یافته اند و این بازار غول پیکر تشنه ی واردات از دیگر کشورهاست.

بازار تجهیزات پزشکی در هندوستان

هند چهارمین بازار بزرگ تجهیزات پزشکی در آسیا را دارد. از این حیث هند پس از ژاپن، چین و کره جنوبی ایستاده است و در بین ۲۰ بازار برتر جهان قرار دارد. پیش بینی می شود حجم این بازار تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. عنوان سریع ترین رشد در میان بازارهای نوظهور به بازار تجهیزات پزشکی هند تعلق دارد.

ارزش صنعت بهداشت در این کشور حدود ۸۴ میلیارد دلار است که از این رقم بازار تجهیزات پزشکی، بیش از ۱۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. این عدد تقریبا ۱.۵% از بازار جهانی در این حوزه را تشکیل می دهد. پیش بینی می شود این بازار در سال ۲۰۳۰ به حدود ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

مشوق های دولتی سرمایه گذاری در هند

  • سرمایه گذاری خارجی به میزان ۱۰۰% سهام شرکت مجاز است.
  • ایجاد مناطق اقتصادی جدید با رویکردهای باز (معافیت های مالیاتی، کاهش هزینه ها و …)
  • پذیرفتن و اجرای قوانین مربوط به مالکیت فکری
  • کاهش تعرفه های واردات
  • وجود انجمن های ترویج صنعتی

بازیگران حوزه تجهیزات پزشکی هند

حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تولیدکننده داخلی تجهیزات پزشکی در هند با میانگین سرمایه گذاری ۲.۳ تا ۲.۷ میلیون دلار و متوسط گردش مالی ۶.۲ تا ۶.۹ میلیون دلار وجود دارد. همچنین هند بیشتر تجهیزات پزشکی خود را از کشورهای ژاپن، چین و ایالات متحده وارد می کند و بزرگترین وارد کننده تجهیزات پزشکی در جهان است.

علاوه بر تجهیزات پزشکی و ملزومات بیمارستانی بخش اعظمی از تجارت بازار مدیکال هند را محصولات بهداشت فردی تشکیل می دهد. بعلاوه، افزایش چاقی و عوامل خطرساز حاصل از سبک زندگی و ضریب نفوذ کم بیمه سلامت از جمله مشکلاتی هستند که موردتوجه مسئولان کشور هند است. از این رو شرکت های فعال در این حوزه های تخصصی می توانند شانس خود را برای حضور و رشد در این بازار امتحان کنند.

مسیر ورود به بازار تجهیزات پزشکی و بهداشت هند

مرکز تجاری ایران در هند با ارائه خدمات صادرات شامل متناظریابی و بازاریابی، برگزاری جلسات B2B، ارسال نمونه محصول، خدمات مالی و گمرکی، لجستیک و … مسیر صادرات به هند را برای شرکت های ایرانی تسهیل می کند. این مرکز با ۵سال سابقه فعالیت در حوزه صادرات و یک شریک بومی قوی در کشور هند یکی از بهترین گزینه های ورود به بازار هندوستان است. جهت ارتباط با این مرکز می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۶۳۱۰۳۳۶۱