افتتاح نمایشگاه مدیکال هند ۲۰۲۳

افتتاح نمایشگاه مدیکال هند۲۰۲۳ با حضور ۶ شرکت ایرانی

سی و چهارمین دوره نمایشگاه MedicalDevice در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در دهلی نو-هند افتتاح شد. در این دوره از نمایشگاه بیش از ۳۳۰ شرکت اروپایی و آسیایی حضور دارند. پیش بینی می شود ۳۰۰۰۰ نفر از اقصی نقاط جهان از آخرین دستاوردهای این شرکت ها بازدید کنند.

نمایشگاه مدیکال هند

به گزارش کریدور فناوری تا بازار https://tmsc.ir/exports/73174/، نمایشگاه مدیکال هند یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات پزشکی در سطح جهان است. بازیگران اصلی و مطرح دنیا که در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی فعال هستند در این نمایشگاه شرکت می کنند. علت استقبال بی نظیر شرکت ها از نمایشگاه مدیکال هند، بازار آماده و اشباع نشدنی این کشور در بازه ی زمانی کنونی است. هند امروز دوره ی گذار به مدرنیته را در حوزه بهداشت طی می کند و با توجه به جمعیت زیاد و آگاهی روزافزون مردم نسبت به حفظ سلامتی و بهداشت، یک بازار خوب برای فروش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به شمار می رود. جهت اطلاع از وضعیت بازار تجهیزات پزشکی هند می توانید اینجا https://tmsc.ir/exports/73138/ را بخوانید.

نمایشگاه تجهیزات پزشکی هند در سی و چهارمین دوره ی خود، میزبان محصولات و دستاوردهای شرکت های مختلف در حوزه های تخصصی تجهیزات پزشکی، تجهیزات و خدمات بیمارستانی و کلینیکی از بیش از ۲۰ کشور جهان است.

امروز کشورهایی مثل آمریکا، سنگاپور و فرانسه بیشترین صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را به هند دارند. شرکت های مختلف از این کشورها با صادرات و یا حضور در شهرک های صنعتی هند در ایالات هاریانا، دهلی، گجورات، تامیلنادو و کارناتاکا در حال استفاده از این ظرفیت عظیم و ارزآوری برای کشورهای خود هستند. با توجه به پتانسیل خوب بازار این کشور، شرکت های ایرانی نیز می توانند با پشتیبانی مرکز تجاری ایران-هند بازار محصولات خود را در این کشور هدف قرار داده و پیشرفت کنند.

حجم ۱۹۴ میلیاردی صنعت مراقبت های بهداشتی در هند و همچنین اقتصاد بزرگ این کشور با ۲.۷۸ تریلیون دلار، انگیزه ی خوبی برای ورود به این بازار است. ولی داستان ورود به این بازار جایی برای شرکت ها جذاب تر می شود که بدانند بیش از ۷۰% تجهیزات پزشکی این کشور وارداتی است. باتوجه به اینکه تمام محصولات حوزه تجهیزات پزشکی کشورمان دارای استانداردهای بین المللی است، شرکت های ایرانی می توانند با بازاریابی درست، جایگاه خود را در این کشور تعیین و تثبیت کنند.

حضور شرکت های ایرانی

باتوجه به پتانسیل موجود برای ورود به بازار مدیکال هند، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، اقدام به برگزاری پاویون برای شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه می کند. در سال جاری نیز این پاویون قدرتمندتر از همیشه و با حضور ۶ شرکت ایرانی و همزمان با افتتاح نمایشگاه شروع به کار کرده است. شرکت های ایرانی در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

همچنین این شرکت ها با بیش از ۱۰۰۰ مالک بیمارستان و تصمیم گیرندگان برتر مدیکال در هند آشنا می شوند. فروشندگان، توزیع کنندگان و تعیین کنندگان قیمت محصولات و تجهیزات مدیکال در هند در این نمایشگاه حضور دارند. برندسازی و تبلیغ نام شرکت یکی دیگر از فرصت های حضور در نمایشگاه مدیکال هند برای شرکت ها است.

بعلاوه شرکت ها می توانند رقبای خود در این بازار را شناسایی کنند و افراد و محصولات آنها را از نزدیک ملاحظه کنند. دریافت نمایندگی در هند، ایجاد خط تولید در این کشور، ارسال نمونه محصول و شروع مذاکرات فروش از دیگر فعالیت های شرکت های حاضر در نمایشگاه است.

جلسات B2B پیش از برگزاری نمایشگاه

مرکز تجاری ایران-هند به عنوان مجری برگزاری پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه مدیکال هند، پیش از برگزاری نمایشگاه اقدام به برگزاری جلسات B2B متعدد برای شرکت ها ایرانی کرد. این مرکز پیش از این با مطالعه ی بازار هند، دریافت اطلاعات به روز از شریک بومی خود در هند و مذاکرات مختلف با مشتریان مختلف، سعی در برگزاری جلسات B2B باکیفیت در حاشیه ی برگزاری پاویون کرده است. تاکنون حدود ۳۶ جلسه مذاکره B2B  برای شرکت های دانش بنیان ایرانی برگزار شده است.

مرکز تجاری ایران-هند

مرکز تجاری ایران-هند نشانی اینترنتیiranhend.com، یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که در مسیر توسعه صادرات به هندوستان برای شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند. این مرکز با ارائه خدمات مختلف صادراتی از ثبت پتنت در هند تا خدمات لجستیک، ارسال نمونه محصول، بازاریابی و … مسیر صادرات به هند را تسهیل می کند. جهت ارتباط با این مرکز با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

۰۲۱۶۳۱۰۳۳۶۱

۹۳۵۴۳۶۸۵۲۲۰