پیشرفت هوش مصنوعی در هندوستان

.

Five Indian companies that are leading the AI race

پنج شرکت هندی پیشرو در هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و بیگ دیتا در تمام زمینه ­ها در حال بکارگیری می ­باشند و تقریبا بین ۱۰تا۲۰ سال آینده این تکنولوژی در تمام زمینه ­های اقتصاد هند وارد می ­شود.

در حین پاندمی کرونا، هندوستان می­ گوید استفاده از هوش مصنوعی ۴۵% بیشتر از زمینه­ های دیگر اقتصاد افزایش داشته و برآورد می­ شود تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۹۰میلیارد دلار به اقتصاد هند بیفزاید.

هوش مصنوعی دیگر یک پدیده در آینده نیست و در حال حاضر در اطراف ما وجود دارد و درتمام زندگی ما آمیخته شده است و هرکدام از ما در شکل­ های مختلف از آن استفاده می ­کنیم. از دستیارهای شخصی مثل سیری، گوگل، الکسا تا ماشین­های خودران مورد استفاده قرار می ­گیرد. و هر روزه استفاده در بخش ­های مختلف مانند سلامت، مالی، بازرگانی و تولید افزایش می ­یابد. البته، شرکت­هایی مانند سوئیجی[۱] و زوماتو[۲] که در زمینه هوش مصنوعی در دو سال گذشته سرمایه ­گذاری سنگینی کرده­اند، شاهد افزایش و دوام رشد قدرتمند تکنولوژی بوده­ اند.

براساس گزارشی از اکسنچر[۳] انتظار می ­رود که هوش مصنوعی پتانسیل تشکیل ۱۵% ارزش ناخالص هند یا ۹۵۷میلیارد دلار در سال ۲۰۳۵ را داشته باشد. در سال­ های پیش رو، هوش مصنوعی راه و رسم زندگی و کار ما را تغییر خواهد داد. با افزایش درخواست در زمینه ­های AI[۴] سرمایه­ گزاری در سهام­ شرکت ­های این حوزه نیز افزایش یافته است. در اینجا لیستی از شرکت­ های هندی که در زمینه AI در بازار سهام هند حضور دارند را ذکر می ­کنیم.

۱- شرکت کُفُرگ[۵]

کفرگ یک شرکت ارائه­ دهنده خدمات IT در زمینه راه­ حل­ ها و خدمات نرم ­افزار end-to-end و درمیان ۲۰صادرکننده برتر نرم ­افزار هندوستان حضور دارد که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. کفرگ محصولاتی بر پایه هوش مصنوعی همچون دستیارهای تجارت الکترونیک، دیپ لرنینگ، ماشین لرنینگ، چند-ارزی[۶]، چند-زبانی[۷]، چند-کاناله[۸]، شناسایی تصویر، اتوماسیون فرآیند رباتیک[۹] (RPA)، پردازش زبان طبیعی[۱۰] (NLP)، اتوماسیون گردش کار، به مشتریان ارائه می­ کند.

در آپریل ۲۰۲۱، کفرگ سرمایه ­گذاری استراتژیک خود را در SLK Global Solutions تکمیل نمود. SLK دامنه عمیق تجربی و تخصصی در حوزه بانکداری و بیمه در منطقه آمریکای شمالی دارد و از روابط متعدد بلندمدت و مقیاس­ پذیر با مشتریان اصلی با پتانسل رشد بسیار بالا برخوردار می­­ باشد. شرکت در پنج سال به سود ۱۲۰۲ درصدی رسید و درحال حاضر هر سهام کفرگ ۵۱۳۶روپیه ارزش دارد.

۲- شرکت تکنولوژی ­های شادترین ذهن­ ها (Happiest Minds Technologies)

HMT یک شرکت در زمینه ارائه خدمات و مشاوره حوزه IT در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. این شرکت بر روی تکنولوژی ­های تحول ­آفرین همچون AI، فضای ابری، اینترنت اشیا (IoT)، بلاک چین، رباتیک / پهپادها، واقعیت مجازی و خدمات دیگر فعالیت می ­کند. این شرکت از AI بمنظور پردازش زبان، انالیزهای تصویر، انالیز فیلم و فناوری ­های درحال پیشرفت مثل AR و VR استفاده می کند و بعلاوه این شرکت به سازمان ها در استفاد از ربات ها از AI بمنظور ذخیره زمان و هزینه مساعدت می ­کند. شرکت در سپتامبر ۲۰۲۰ در لیست سهام بورس وارد شد که بعنوان یکی از معروف ترین شرکت های بورس در حوزه AI مطرح گردید. از زمان ورود به بورس، شرکت به بازدهی ۲۹۱% رسیده و ارزش سهام آن در بورس بمبئی به هر برگه ۱۴۴۵روپیه قیمت گذاری می­شود.

آشوک سوتا مدیر اجرایی شرکت و ترویج دهنده­ ی اصلی استراتژی شرکت می­ب اشد که پیش ­تر موسس شکرت Mindtree و قبل تر بمدت ۱۵ سال Wipro فعال در تجارت IT را رهبری می ­کرد.

۳- شرکت سَک سافت[۱۱]

این شرکت پیشرو در ارائه راه­ کارهای مدیریت اطلاعات به شرکت های موفق در سراسر جهان می ­باشد. شرکتی در اشل متوسط که راهکارهای تجارت end-to-end ارائه می­ دهد که استفاده از تکنولوژی را به حداکثر سانده و نیز مشتریانش را در افزایش کارایی تجارتشان توانمند می ­سازد. تمرکز  اصلی آنها بر تحول در بازدهی و بهره­ وری، افزایش تصمیمات مشتریان و نوآوری خدمات بوسیله افزایش و ترکیب AI و اتوماسیون می ­باشد. سک سافت بمنظور حل مسائل عمده تجارت، استفاده از هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال را به کمک تکنولوژی مدرن همچون اینترنت اشیا، AI، اتوماسیون و ماشین لرنینگ تقویت و افزایش می ­دهد. شرکت به رشد سود سالانه ­ی ۲۰.۱% رسیده که سهام آن در بورس بمبئی به ۹۱۳روپیه قیمت ­گذاری شده است.

۴- شرکت تاتا اِلکسی Tata Elxi

این شرکت زیرمجموعه هلدینگ تاتا در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و در بازار بورس شرکتی با ارزش بازار متوسط مطرح می­ باشد. این شرکت درحال حاضر یکی از ارائه ­دهنده ­های پیشرو در خدمات طراحی و تکنولوژی در صنایع مختلف شامل خودروسازی، ارتباطات، سلامت و حمل و نقل می ­باشد. شرکت در حوزه AI در زمینه ­های مختلف مانند خودروهای خودران و راهکارهای آنالیز فیلم موفقیت ­هایی کسب کرده است. مرکز هوش مصنوعی تاتا الکسی تقاضای فزاینده برای سیستم ­های هوشمند را کنترل کرده است که به مشتریانش اجازه میدهد از فریم ­ورک تحلیل داده­ های یکپارچه بر پایه فضای ابری که دارای مالکیت فکری می ­باشد، استفاده کنند. شرکت در زمینه مالی بسیار خوب عمل کرده و به رشد ۱۹% سود در ۵سال اخیر رسیده است و در ۵سال اخیر سود ۵۳۵% را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است.

۵-شرکت سیستم ­های پایدار Persistent Systems

این شرکت ظرفیت شبکه موبایل امن و مقیاس­ پذیر بر پایه تکنولوژی پیشرفته خود به نام Wave Relay MANET را به مشتریانش ارائه می ­کند. شرکت از لحاظ مالی عملکرد مطلوبی داشته و به رشد سود ۱۰% و رشد فروش ۱۳% نسبت به ۵سال اخیر رسیده است. در ۵سال گذشته سهام شرکت به بازدهی ۴۶۲درصدی رسیده و در حال حاضر سهام آن ۳۴۷۹روپیه قیمت ­گذاری می ­شود.

سخن پایانی

امروز AI از ابزارهای مهم برای بسیاری از تجارت­ هاست و بازار تکنولوژی به سرعت در هند درحال رشد می­باشد. از خریدهای آنلاین تا داده­ های آموزشی، هوش مصنوعی بخشی از زندگی انسان­ ها شده ­است. همچنین، بسیاری از استارتاپ های هندی در حال توسعه هوش مصنوعی در حوزه های مختلف اموزش، سلامت، خدمات مالی و موارد دیگر هستند. در سال­ های اخیر با توجه به افزایش تقاضا فعلی و نیز تقاضای آینده، شرکت­های پرشماری خودشان را با این روند وفق داده و سرمایه ­های خود را به این حوزه هدایت کرده­اند. در سال­های آتی سرمایه گذاری در بازارهای دیجیتال سود عظیمی بهمراه خواهد داشت. اگر در فکر خرید سهام شرکت ­های فعال در حوزه AI هستید، بهتر است بیشتر بر روی شرکت های فعال در حوزه AI در تجارت که سهامشان با وضعیت تکنیکالی و فاندامنتالی قوی با کمترین بدهی و ارزش مارکت جذاب می ­باشد، تمرکز کنید.

[۱] Swiggy

[۲] Zomato

[۳] Accenture

[۴] Artificial Intelligence

[۵] Coforge

[۶] multi-currency

[۷] multi-lingual

[۸] multi-channel

[۹] robotic process automation

[۱۰] natural language processing

[۱۱] Saksoft

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.