علاقه مندی روسیه برای اشتراک داروی پیشرفته خود در درمان کرونا با هند

بعد از اینکه روسیه واکسن اسپوتینک را برای درمان بیماران کرونایی در اختیار هند گذاشت، حالا داروی پیشرفته ای در این زمینه را نیز به هند می دهد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی شمزوف» مدیر عامل اجرایی شرکت داروسازی روستک در گفت وگو با اکونومیک تایمز هند گفت که داروی کووید گلوبولین از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا یا اشخاصی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند ساخته شده است و براساس درخواست دولت هند برای درمان بیماران کرونایی در اختیار این کشور قرار می گیرد.

وی گفت که به محض پایان یافتن مراحل آزمایش های بالینی این دارو، آنرا در اختیار همکاران هندی مان، چه به صورتِ سفارش دارو و چه به صورت تولید مشترک در هند، قرار خواهیم داد.

شمزوف با اعلام اینکه دولت هند حتی خواستار تولید این داروی روسی در کشور خود است اظهار داشت: این پلاسما حاوی آنتی بادی های ضد این ویروس است که آنرا (کرونا) را خنثی می کند و به مصرف کننده کمک می کند در برابر ویروس مقابله کرده و به تولید سریع آنتی بادی لازم برای مبارزه با آن بپردازد.

وی در تشریح روند درمان کوید ۱۹ با “کوید گلوبولین” افزود: بدین ترتیب بیماران مبتلا به کرونا دارویی دریافت می کنند که حاوی آنتی بادی های فرد اهدا کننده است و پروتئین هایی را که توسط سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس و خنثی کردن آن تولید شده خیلی سریع در دسترس بیمار می گذارد.

مدیرعامل اجرایی شرکت داروسازی روستک روسیه تاکید کرد که تحقیقات شرکت؛ امنیت دارو، نداشتن عوارض جانبی و توانایی خنثی کردن ویروس توسط کرونا گلوبولین را تائید می کند، بدیهی است که  این دارو تنها برای درمان ویروس کرونا قابل استفاده است و از مبتلاشدن به این ویروس جلوگیری نمی کند.

Refrence Website

#Rostec #Covid Globulin #covid-19

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.