افزایش شیوع کرونا در هند؛ اجباری شدن ماسک در برخی صنایع

اکونومیک تایمز هند، صنایع هند در ادامه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر این کشور، اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال کرده اند. بیشتر این کارخانه‌ها در حال حاضر پروتکل‌های پیچیده پیشگیری از کووید-۱۹ را در اختیار دارند و انتظار می‌رود که این پروتکل‌ها از سر گرفته شود یا ادامه پیدا کنند.

اقدامات انجام شده توسط شرکت‌ها شامل برنامه‌های دورکاری برای کارمندان، آزمایش‌های منظم در محل‌های اداری/کا و بررسی منظم دمای بدن است. از سوی دیگر استفاده از ماسک در همه کارخانه‌ها، دوباره اجباری شده است.

«سشاگیری رائو»، مدیر عامل یک کارخانه تولید فولاد گفت: ما در حال حاضر پروتکل هایی را برای اقداماتی که باید در زمان کووید انجام دهیم، در دستور کار داریم.

این شرکت همچنین کار از خانه را به برنامه کاری خود بازگردانده است و به ۹۰ درصد از نیروی کار خود اجازه می دهد از راه دور کار کنند. رائو افزود: به غیر از این موارد، کارخانه فولاد جی اس دبلیو، برنامه کاری عادی خود را دارد و همه مشغول کار هستند.

شرکت جیندال استیل اند پاور(JSP) توصیه‌ای به همه کارکنان خود صادر کرده است تا پروتکل‌های پیشگیری از کووید را رعایت کنند، از جمله دستور استفاده از ماسک برای همه کارمندان در دفتر شرکت خود در دهلی نو را به طور جدی اعلام کرده است.

بیماری کووید-۱۹ در موج‌های قبلی خود به صنایع تولیدی، ضربه سنگینی زده بود و باعث کاهش تولید ناخالص صنعتی و کاهش خرده‌فروشی در صنایع مصرفی شد. اکثر شرکت‌ها پروتکل‌های کار از خانه را برای نقش‌های شغلی که نیاز به حضور در محل نداشتند، اتخاذ کردند و حتی پس از کاهش بیماری و محدودیت‌های کرونایی، به مدل‌های کاری ترکیبی ادامه دادند.

شرکت‌های نرم‌افزاری نیز رویکردی انعطاف‌پذیر و ترکیبی را در سیاست کاری خود اتخاذ کرده‌اند.

هند در هفته گذشته نزدیک به ۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد و اکنون ۱۸۳۸۹ مورد مبتلا از ۱ آپریل ۲۰۲۳ دارد. در روز اول آپریل، این کشور ۳۸۲۴ مورد جدید کووید-۱۹ را ثبت کرد، پس از اینکه این تعداد در مارس به کمتر از ۳۰۰۰ – به ۲۹۹۵ نفر رسید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.