اخبار اقتصادی هند (حیدرآباد) فروردین ۱۴۰۰

برخی از مهم ترین عناوین خبری اقتصادی در حوزه حیدرآباد هند در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به قرار ذیل است؛

شرکت «Virchow Biotech» حیدرآباد دوزهای واکسن Sputnik را تولید میکند
برای تقویت موقعیت شهر حیدرآباد به عنوان پایتخت واکسن جهان، شرکت «Virchow Biotech» در حیدرآباد مقرر است ۲۰۰ میلیون دوز از Sputnik V اولین واکسن ثبت شده در مبارزه با کروناویروس است را تولید کند. توافق نامه ای برای این منظور روز دوشنبه با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) منعقد شد. RDIF در بیانیه ای اظهار داشت که انتظار می رود انتقال فناوری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و به دنبال آن تولید گسترده تجاری Sputnik V انجام گردد. این بیانیه می افزاید: «ظرفیت شرکت «Virchow Biotech» به منظور تسهیل در عرضه جهانی Sputnik V به شرکای بین المللی RDIF کمک خواهد کرد. چهار شرکت تولید کننده واکسن کووید۱۹ در هند در حیدرآباد مستقر هستند، از جمله «Bharat Biotech» (که هر دو Covaxin و CoroFlu که در حال آزمایش نوعی از یک واکسن داخل بینی است که برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس تولید می خواهد شد  «Biological E»، Indian Immunological و «Dr Reddy’s Laboratories» در توسعه تولید واکسن روسی Sputnik V نقش داشته اند. Sputnik V  فعلا در ۵۴ کشور جهان به ثبت رسیده است که بیش از ۴/۱ میلیارد نفر جمعیت دارند.

منبع

حیدرآباد به عنوان قطب هوا فضا بین المللی خودنمایی می‌کند

آقای کی تی رامارائو، وزیر صنایع دولت ایالت تلنگانا، روز دوشنبه دوم فروردین سال جاری گفت: چندین شرکت هوا فضا بین المللی و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی از جمله شرکت های Lockheed Martin Corporation ، GE Aviation و Safran در پنج سال گذشته کارخانه‌های خود را در شهر حیدرآباد تاسیس کرده اند و این شهر به قطب هوا فضا تبدیل شده است. این شرکت ها سازنده قطعات هوایی ترکیبی، بدنه و قطعات یدکی موتور هستند که عمدتا برای هواپیماهای غیرنظامی، هلی کوپترها و وسایل نقلیه بدون سرنشین استفاده می‌شوند. شرکت های میکرو، کوچک و متوسط (MSME) سیستم ها و زیر سیستم های این شرکت ها را تأمین می‌کنند. رائو گفت که این بخش در سه سال آینده به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ارزش توان مالی بالا را برای ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. این فرصت های شغلی در بخشهای تولید، مواد و مهندسی در بخش هوافضا در حیدرآباد ایجاد خواهد شد.

منبع

به نقل از معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.