ده شرکت دانش بنیان در پاویون تجهیزات پزشکی ایران

.

.

تجهیزات پزشکی یکی از جذاب ترین حوزه های صنعتی در بازار هند است. با توجه به رشد این بازار در سال های اخیر همراه با توسعه همه جانبه کشور هند یک فرصت بی نظیر برای صادرات محصولات فناوری در حوزه ی تجهیزات پزشکی و بیمارستانی فراهم آمده است. از آنجا که ۶۰ درصد این بازار وارداتی است، شرکت های ایرانی می توانند با یک برنامه ریزی حرفه ای و منسجم درهای ورود به این بازار را برای خود باز کنند.

یکی از راه های ورود و شناخت هر بازاری شرکت در نمایشگاه های مرتبط در آن کشور است؛ نمایشگاه مدیکال هند که سی امین دوره آن ۲۶ تا ۲۸ شهریورماه سال جاری در شهر دهلی برگزار می گردد یکی از نمایشگاه های خوب حوزه ی تجهیزات پزشکی و بیمارستانی است که در شبه قاره هند برگزار می شود. حضور ده شرکت دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه نوید بخش آغاز روابط تجاری بین دو کشور ایران و هند در این صنعت است. پاویون ایران که به همت مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۶۰ متر مربع در این نمایشگاه اجرا خواهد شد محلی برای معرفی توانمندی های ایران در حوزه های دانش بنیان علی الخصوص در فناوری های مرتبط با تجهیزات پزشکی خواهد بود.
شرکت های پرتونگار پرشیا، رباتیک سینا، تیوان، پویندگان راه سعادت، نانوحسگرسازان سلامت، کاوندیش، سیستم های جراحی هوشمند پارسه، نوینمد، پرتو آوا اطلس و آریاطب فیروز شرکت هایی هستند که به نمایندگی از جامعه دانش بنیان ایران در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

دستگاه های نویگیشن جراحی، تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاهی، ربات جراح، شبیه سازهای آموزشی، تشخیص تومورهای سرطانی، دیالیز، الکتروسرجری، لاپراسکوپی و …. از جمله محصولاتی هستند که در پاویون ایران به نمایش گذاشته خواهند شد.
یکی از برنامه های مفصل پایگاه صادراتی ایران در هند، متناظریابی برای هر یک از شرکت های ایرانی است که برای این نمایشگاه حاضر خواهند شد. رویداد نشست تجاری ایران و هند یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه و در محل همایشهای بین المللی هندوستان (هابیتت سنتر) برگزار خواهد شد. در این رویداد بعد از برگزاری افتتاحیه، معرفی شرکت های ایرانی و سپس نشست های تجاری انجام خواهد شد. مرکز فناوری های پیشرفته ایران در هند این قول را داده است که به ازای هر شرکت ایرانی حداقل سه شرکت مرتبط و علاقه مند هندی در رویداد حاضر باشند تا شرکت ها بتوانند قبل از شروع نمایشگاه یک محک جدی از بازار هند و تقاضاهای آن داشته باشند.

یکی از خدماتی که پایگاه صادراتی هند برای شرکت های دانش بنیان ایرانی انجام می دهد، پیگیری جلسات تا تحقق فروش یا توافق برای تولید خواهد بود. شرکت های ایرانی به تناسب علاقه مندی متناظرهای خود را گزینش می کنند تا با هدفگذاری دقیق تر بتوان درصد موفقیت را بالا برد. یکی از راه های گسترش تعاملات تجاری بین المللی شرکت ها تشکیل جوینت ونچر است که با توجه به خواسته طرفین مد نظر قرار می گیرد.
ارائه انواع خدمات بازرگانی و حقوقی توسط پایگاه صادراتی هند از جمله مواردی است که شرکت های ایرانی می توانند در پیشبرد مذاکرات خود استفاده کنند تا در تمامی مراحل تجارت با هند این مرکز را در کنار خود خواهند دید.

.

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.