نشست هماهنگی حضور شرکت های دانش بنیان در پاویون نمایشگاهی medicall2022 هندوستان

.

.

نشست هماهنگی بین مسئولین پاویون ایران در نمایشگاه تجهیزات پزشکی هند و شرکت های دانش بنیان آماده ی اعزام به این نمایشگاه، سه شنبه ۸شهریور ماه ۱۴۰۱ در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست سرکارخانم کهنسال مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از کریدور فناوری تا بازار با اشاره به اهمیت نمایشگاه مدیکال هند، گفت: این نمایشگاه که در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ در دهلی هندوستان برگزار می شود، دومین نمایشگاه برتر هندوستان در حوزه تجهیزات پزشکی است. پس از ثبت نام شرکت ها و بررسی مدارک و محصولات هریک در کریدور توسعه صادرات، ۱۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه ی تجهیزات پزشکی برای حضور در پایون انتخاب شدند.

این شرکت ها با حمایت ۶۵ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در پاویون ایران حاضر خواهند شد و محصولات خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت. محصولات این شرکت ها توسط پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان ایران در هند بررسی شده و متناظر یابی تخصصی درحال انجام است. پس از این متناظر یابی و قبل از برگزاری نمایشگاه در تاریخ ۲۴ شهریورماه، جلسات تخصصیB2B بین شرکت ها و سرمایه گذاران هندی برگزار خواهد شد.

پس از آن دکتر سرکار رئیس ستاد توسعه فناری نانو به توضیح چگونگی شکل گیری پایگاه های صادراتی محصولات دانش بنیان ایرانی در کشورهای چین، اندونزی ، عراق و هند، پرداخت و این دفاتر صادراتی را مراکزی برای کمک به صادرات محصولات دانش بنیان دانست. وی افزود: فرآیند صادرات یک فرآیند دراز مدت است و ما نباید انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت به نتیجه برسد. استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این کشورها هزینه های اضافی فرآیند صادراتی را کاهش می دهد و همچنین تجربیات این پایگاه ها و تسلط به قوانین حاکم بر کشور مقصد موارد منجر به شکست را کمتر می کند.

این نشست با صحبت های مهندس قدمگاهی مدیر مرکز فناوری‌های دانش بنیان ایران در هند ادامه یافت. ایشان نقاط قوت و مزایای بازار هند برای تجارت شرکت‌های ایرانی را بیان کرد و گفت: هند اولین کشور در حال توسعه دنیاست و به زودی جزو سه اقتصاد برتر دنیا خواهد شد.

در ادامه مهندس قدمگاهی با توصیف وضعیت صنعت تجهیزات پزشکی هند و ارائه آمار و ارقام این بخش، فرصت را برای حضور شرکت‌های علاقه‌مند و دارای فناوری در هند مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: با عبور از مرز کشور هند بازاری با یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت پیش روی شرکت ها خواهد بود. شرکت‌های هندی علاقه‌مند به همکاری با طرف ایرانی هستند. همچنین ما توانایی تولید در هند را نیز داریم نباید از این موضوع غافل شد.

در پایان مهندس مرادی نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی را بستر مناسبی برای استفاده از فرصت های صادراتی دانست و شرکت ها را به استفاده از این ظرفیت اعم از تسهیلات و خدمات تجاری سازی، جهت گسترش و توسعه ی صادرات خود دعوت کرد.

نشست هماهنگی شرکت های دانش بنیان ایرانی در پاویون نمایشگاهی  medicall2022 هندوستان با پاسخگویی به پرسش های شرکت ها پایان یافت.

.

.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.